tisdag 12 augusti 2008

På god väg!

Vad bra det går för alla med stickandet! Det är väl det perfekta innesittarvädret som hjälper till, kan jag tro. Jag har kommit en bit längre än på den här bilden, men fick också repa upp det jag stickat igår eftersom jag gjort fel i mönstret. Nu är jag dock tillbaka på rätt köl och har kommit några centimeter till. Stickningen är jättekul, jag har verkligen snöat in på lite tjockare garn och stickor, det är skönt när det händer lite och inte är så pilligt jämt (jag har stickat mycket sockor en period, så det här är en skön motvikt). Gillar garnet också, kvaliteten på alaska tweed är väl inte direkt första klassens, men det är härligt strävt och så tycker jag det blir snyggt uppstickat.

Vad gäller OS så tycker jag väl inte det är så jättekul, ser fram emot när friidrotten börjar. Men Sverige-Canada idag var en höjdare såklart! Sen är det kul att fastna framför damernas final i tyngdlyftning, eller par-simhopp och sånt som man knappt visste att det fanns! Boxningen däremot zappar jag genast bort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ett gammalt garn liggande här hemma, och jag undrar om inte det kommer att bli en sådan här väst! Det skall bli kul att se hur din blir - och tack för tipset om mönstret!