söndag 24 augusti 2008

Svettigt....

Jag var tvungen att slänga upp sockan som den var, utan kommentarer, för att hinna innan klockan 24.00, men nu när det är gjort kan jag skriva lite mer!

Det var fyra frågor som hängde över mitt huvud det sista:
1. Skulle jag bli klar?
2. Skulle garnet räcka?
3. Skulle batteriet i kameran hinna laddas tillräckligt?
4. Skulle jag hinna raka benen innan jag tog kortet?

Svaren blev:
1. Ja, 8 minuter innan sluttid!
2. Ja, det blev ett litet nystan över, och det kommer jag förmodligen behöva till nästa socka om jag skall få mönstringen att stämma.
3. Nej, jag fick ta kortet med sladden i, och det gick, jag var inte säker på det innan!
4. Hmmmmmm.... jag behöver knappast svara på den frågan, det syns ju... Det har ju varit jeansväder här ett tag nu, så ja, man kan väl säga att jag slarvat något!

Men tänk inte på mina håriga ben, tänk på den snygga sockan! Nu har jag ju två bidrag att tävla med, halsvärmaren och den här! (Observera att jag endast utmanade ig själv på att sticka EN socka, även om jag vet att man behöver två... men jag är nybörjade på sockområdet och ville inte ta i så att jag sprack!)
Jag måste nog säga att min favorit är strumpan, garnet gör mig glad och mönstret var kul att sticka och inte alls så svårt om man läste beskrivningen noga!

Kortet är väl inte jättebra i och för sig, men jag kan ju ta ett snyggare sedan - i dagsljus till exempel!

NU skall jag duscha av mig spurtsvetten och vila lite!

Inga kommentarer: