onsdag 20 augusti 2008

Börjar närma mig första målet


Min Maude växer sakta men säkert, och nu är det bara ärmarna kvar. Och de ska ju inte bli så långa, så jag borde klara av målgång ikväll. Än så länge är jag i alla fall väldigt nöjd med resultatet.

Mer tveksamt är om jag kommer att klara av mitt OS-projekt nummer två. Jag spinner lite mellan Maudstickning och flyttpackning, men än är garnet bara nästan klart. Och för min del är OS-stickandet slut på torsdag, för i helgen kommer jag inte hinna sticka en maska. Jag ska alltså hinna både spinna klart garnet och sticka en liten bebiskofta på två dagar, samtidigt som jag håller på att flytta. Jag tvivlar. Men försöka ska jag.

2 kommentarer:

Dödergök sa...

Den är så fin. Vad använder du för garn? Jag är jättesugen på att sticka en egen.

Emmy sa...

Tack!
Garnet är JaggerSpun Zephyr Wool Silk 2/18