måndag 28 juli 2008

Tävling 1: Gissa antal medaljer!

Redan nu startar vi första tävlingen. Tävlingen är öppen för deltagarna i denna OS-stickning.

Frågan lyder:

Hur många medaljer tror du att Sverige tar i OS?

Det gäller alltså totalt antal medaljer, vi bryr oss inte om att dela upp dem i guld, silver osv.

Skriv din gissning i en kommentar till detta inlägg.

Den som kommer närmast vinner:



(Om det är mer än en person som gissat "närmast", drar jag lott.)

Ni kan skriva era gissningar t.o.m. 7/8.

29 kommentarer:

lillprinsen sa...

Jag tror det blir 4 medaljer .

Anonym sa...

Hm, jag tror på 5 medaljer.

Dödergök sa...

Åååå vad svårt, jag gissar på tre medaljer men jag hoppas på fler! :)

Anonym sa...

Jag tar mitt lyckotal... SJU!!!

TruckerElin sa...

Jag är optimist! 12 medaljer blir det!

Paulina sa...

jag tror på 6 medaljer

Sussry sa...

Kanske 8 st, hoppas självklart på många fler.

Soili sa...

Jaha.....låt se....hmmmm oj va svårt.Jag slår till med 8 stycken.

Eva S sa...

Tyvärr blir det nog bara 2. Fast jag hoppas på många fler!

Anonym sa...

Jag gissar på 9 medaljer.

miastick sa...

Hej! Jag är med men lite halvtyst eftersom jag bara har kontantkort-bredband för närvarande. Gissar på 4 medaljer i alla fall. Ciao!

miastick sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bibblostick sa...

Vore snyggt med 10 medaljer, tror på det!

Anonym sa...

Tyvärr så tror jag bara det blir en av Stefan Holm men man kan ju hoppas på fler...

Emmy sa...

Oj, vad svårt.
Stefan Holm tar nog medalj.
Håkan Dalby i skytte tar medalj.
Det blir en medalj i simningen.
I kanot blir det också medalj, Sofia Paldanius eller Marcus Oskarsson.
Och så hoppas jag starkt på Lisa Nordén, fast jag tror nog inte att hon lyckas.
Hmm. Finns fler tänkbara, men jag håller mig nog till de här.
5 medaljer alltså.

Nettan sa...

Jag chansar på åtta stycken.

Annela sa...

Det var inte lätt. Det finns många sporter som jag inte kan något om - taekwondo, segling, rodd, bågskytte m.fl. men jag får väl dra till med något:
Jag säger 18 st medaljer - jag är optimist.

androidflickan sa...

Jag tror det blir 8 medaljer

Lillemor sa...

Jag hoppas på att tretton är ett lyckotal i de här sammanhangen och tror på tretton medaljer, flest i simning och brottning.

Agneta sa...

Jag hoppas på 5 medajer

Kerstin Kall sa...

Jag hoppas att vi får totalt 9 medaljer. Svårt är det att gissa då det finns många sporter som föregående inlägg skriver som man inte har någon aning om.
Kerstin i Götet

Karin sa...

Det blir 2 medaljer

Anonym sa...

Förra sommar os fick Sverige 7 medaljer men tyvärr tror jag att det blir lite färre denna gång. (fast jag hoppas förstås att jag har fel)

Chansar på 5 medaljer för Sverige.

Anna sa...

Inte så insatt, men jag gissar på 7 medaljer. :)

Merete sa...

Jeg tror at Sverige kommer hjem med 3 medaljer.
Merete

Anonym sa...

8 medaljer blir det helt säkert...

Hässleberga sa...

Jag gissar på fyra medaljer!

Hässleberga sa...

Jag gissar på fyra medaljer!

Emmas dagar sa...

8 medaljer