söndag 24 augusti 2008

Basket...

har jag tittat på nu på morgonen. Insåg att jag inte kan de reglerna, men att det är en snabb sport som är ganska rolig att titta på. Nu såg jag den mest för att hinna färdigt med min OS-stickning, trots att döttrarna tycker att det är onödigt.
Den yngsta var väldigt upprörd när jag startade den sjal-stickning. "Du mamma, egentligen är det så här man ska göra: Man ska sticka klart en stickning och sedan börja på en ny". (Hemma hos oss ligger det många påbörjade stickningar).
Igår när jag sa att jag måste sticka för att hinna färdigt innan OS tar slut, för då har jag chans att vinna garn, sa den äldsta dottern: "Men mamma, du behöver ju inte alls mer garn, du har ju massor!"
Jag är klar! men jag tror inte att det blev en sjal, för jag tror faktiskt att det saknas lite i mönster, detta är nog mer en liten filt.
Jag är väldigt glad att jag nu testat detta mönster från min farmors mamma Mollan och jag tror att jag kommer att använda det igen och ev försöka lista ut ett annat fint mönster innanför bården efter en befintlig sjal från Mollan, men det kanske blir till nästa OS...