måndag 18 augusti 2008

En RIKTIG utmaning!


Det finns ju vissa atleter som från att ha varit framgångsrika inom en idrott byter till en annan och blir frmgångsrika där med. Jag tänkte att jag skulle göra något liknande...

Min halsvärmare var ju enklare än vad jag trodde, och blev ju fort klar, vilket ju på ett vis är ganska trist. Därför har jag nu satt i gång med ytterligare ett projekt. Visserligen är ju inte min FLS klar, men jag har precis gjort klart ena ärmen, och det känns bara så segt att göra en till, så jag pausar lite.

Jag har ju ropat hem ett Kaffe Fasset- garn på tradera, och ville väldigt gärna se hur det ser ut stickat, så därför var det ju bara att sätta i gång med en socka. Ett så fint garn tycker jag dock förtjänar ett lite speciellt mönster, så därför valde jag bland sockklubbens mönster (jag är inte medlem) ut Poma... ja, den där blåsfisken då, eftersom det stod att det var ett svårt mönster. Hitills tycker jag inte det har varit så särskilt svårt, men det blir kanske värre när man kommer ner till foten. Däremot kanske kombinationen av garnet och mösntret inte var helt lyckad, ingetdera kommer väl helt till sin rätt, men nåja...

Jag är ingen strumpstickare, det kan jag tala om redan nu, men alla strumpor man ser på alla bloggar har väl inspirerat mig, så mitt mål under detta OS är att få till EN socka, den kan jag ju sedan hänga upp väggen och titta på eller så.

För jag har ju en undran, ni som stickar så mycket fina sockor, hur använder ni dem? Jag menar, har man gjort sådant arbete vill man ju gärna visa upp det, men sockor har ju en tendens att inte synas. Ni kan ju knappast ha dem till brallor, för då syns de ju inte, har ni dem till kjol, utanpå strumbyxorna, eller hur gör ni?

Om det mot förmodan någon gång skulle bli en andra socka så vill jag ju gärna visa upp dem nämligen!

NU skall jag gå och lägga mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Sockan ser jättefin ut. Den fundering du har om när och hur alla använder sina fina sockor har jag också. De jag håller på med nu tänkte jag ha som en myssocka hemma.