måndag 18 augusti 2008

Argosyn i mål

Jag valde att sticka scarfen Argosy från Knitty som mitt OS-projekt. Jag hade fått ett nystan Noro sockgarn i underbara färger, som jag tyckte skulle passa mycket bra att använda. Hade hört många klaga på att garnet inte var speciellt lämpligt till sockor, då tråden ibland är tunn och ibland ganska tjock, så varför inte prova att sticka något annat med det. Den var både lätt och trevlig att sticka som OS-stickning. Har bara gjort fel vid något tillfälle, då det blev spännande på TV. Jag stickade inifrån nystanet, vilket gjorde att jag inte visste vilken färg som skulle komma fram och hur slutresultatet skulle bli. Den sista veckan blir det att sticka färdigt socka nummer 2 i ett mönster som heter Escalier.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen jättesnygg!! Vilket nr är det på sockgarnet?

Sussry sa...

Jättesnygg!

Eva i Halmstad sa...

Va fin den blev. Har gjort en sjal i norogarnet också, kan inte förstå att de är ett sockgarn.
Vad tyckte du om garnet.

Ha de gott.
Eva.

Annicka sa...

Vilken jättefin sjal du har gjort, mysiga färger

Anonym sa...

Jag säger det igen, en sådan vill jag också göra... någon gång blir det säkert så också, garnet och mönstret passa ju perfekt ihop!

Annela sa...

Förtjusande!

Metta sa...

Tack för alla fina kommentarer. Garnet är Noro Kureyon nr 185. Färgerna är underbara. Garnet passar jättebra att använda till scarf eller sjal. Däremot skulle jag inte vilja sticka sockor i det. Vet inte varför man kallar det sockgarn. Tråden är ojämn, ibland mycket tunn och ibland mycket grov.