söndag 24 augusti 2008

Back-to-school

Hurra! Jag gjorde det! En rejäl slutspurt och det gick, trots att jag idag är gräsänka med fem barn. (Tips: ugnspannkaka)
Fakta:
mönster: Back-to-school u-neck vest ur boken Fitted knits av Stefanie Japel.
garn: Garnstudios alaska tweed, säkert från 80-talet, köpt på Tradera.
stickor: rundsticka 4,5 80 cm från Holz&Stein: ebenholz, lyx, lycka. Och rundsticka 3,5 40 cm från Joyce supershop på ebay: bambu, gnet, irritation.

Roligt var att sticka allt med 4,5:an, och allt med 3,5:an var tråkigt (plocka upp maskor och sticka runt hals och ärmhål), dessutom fick jag göra det två gånger eftersom jag inte blev nöjd första gången. Som ni ser på bilden är den ju fortfarande lite stor över bysten och axlarna, men inte så det stör mig. Det blir nog bra.
Dock är den för varm idag, så jag slet av mig den efter bildbevisen var tagna. Det är ju sommar igen! Tack för mig och för en rolig OS-tävling, nu ger jag mig ut i verkligheten.

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Snygg modell och skönt att ha en väst att värma sig med när det kanske snart blir kallare.

Dödergök sa...

Vad snygg den där västen är, jag skulle se helt kocko ut i den men den är så fin på andra. Garnet passar verkligen ihop med mönstret.