lördag 23 augusti 2008

Mål!



Färdigstickad i förmiddags. Ska bara blockas men det får vänta lite för jag har ingen plats att lägga ut den på just nu...

Jag är ju ingen sportälskare men kan dras med av stämningen och chansen att sitta i soffan i timmar och sticka utan att behöva hitta på ursäkter. Men min omgivning suckar ofta över mina urusla kunskaper... Följande dialog utspelade sig i hemmet igår eftermiddag:
(Bollsport utövas, har ju viss perceptionsförmåga så jag fattar att Island har vunnit något och att Argentina pressar USA.)
Jag: Det vore väl otippat om Island och Argentina kommer till final?
Maken: Det vore fantastiskt otippat eftersom Island har vunnit guld i handboll och Argentina/USA spelar basket...

uppdatering söndag: Maken menade naturligtvis att Island hade chans på guld... Jag lyssnar tydligen inte så bra på honom heller...

Inga kommentarer: