fredag 15 augusti 2008

Cykel-projekt

Jag har fortfarande inte smällt Ara Abrahamians bortdömda finalplats och alla brottarvänner jag diskuterar det med är lika upprörda. Att olika regler gäller i olika landsdelar här hemma visste vi sedan innan, så varför blir man egentligen förvånad? Fast jag trodde i min enfald att det kanske, kanske var lite proffsigare på ett OS. En del tyckte att Ara gjorde fel på prisutdelningen. Det tycker inte jag! Att säga att han förstörde för övriga pristagare tycker jag är en överdrift, han ställde ju inte till med någon scen. Om han blir fråntagen medaljen spelar ingen roll, den mannen kommer ALDRIG att vilja ha den.

Trots allt går livet vidare och stickningen med den. Som delprojekt 3 blev det nya cykelhandtag. Efter lite beslutsångest gjorde jag dem som blommor, en ceris och en ljusrosa. Jag stickade en tub i resårstickning i grönt och bytte till slätstickning och orange för att får till pistiller. När jag stickat önskad längd drog jag garnet genom alla maskor och fäste tråden. Kronbladen har jag gjort precis som blomman på cykelkorgen, men jag pockade upp maskorna på sista gröna varvet i stället för att ha en lös girlang som man får sy fast. Tyvärr blev inte närbilden den bästa, men jag tror att det syns ändå. Enligt planen har jag bara ett delprojekt kvar - kjolskyddet - men kanske att jag hinner något mer. Någon som har några förslag?

5 kommentarer:

Nettan sa...

Detta kommer att bli den sötaste cykel jag någonsin sätt. Man kanske skulle börja dekorera sin egna =0)

TruckerElin sa...

Ja den blir otroligt fin! Jättemysiga färger o allt.. Många är det som kommer kasta avundsjuka blickar på dig när du är ute o glider sen. :)
Ett "fodral" till ramen mellan styra o sadel kanske? Eller lampkläder? Vet inte huruvida du använder pakethållaren.., annars kan ju den få en gosig kudde för eventuella medpassagerare..

Kamilla sa...

Jag skulle också vilja göra min cykel så fin (: Men det kommer väl så småningom (:

Anonym sa...

Oj vad häftig cykeln blev , blir ju riktigt sugen på att härma dig och fixa till min cykel

Lillemor sa...

Ååå vad fin, nu ska jag också pimpa min cykel!