måndag 18 augusti 2008

Ännu en som har kommit i mål!!!!!!!!

Igår stickade jag färdigt min OS-stickning, valde tillslut mönstret från Sticka! (http://www.sticka.org/monster/sjal_errata.pdf). Det finns ju många varianter på den här typen av trekantssjalar men jag tyckte att det var fint med ett litet mönster och inte bara ökningar i sidor och mitten. Det enda som oroar mig nu är om jag klarar dopingkontrollen, choklad och vin var ju ok som tur är, men förra söndagen var jag tvungen att ta allergimedicin och jag kan bara hoppas att det går igenom. I och för sig är det ju inte direkt prestationshöjande annat än att det nästan höjer mig till normal nivå. Det var mitt eget fel att jag var tvungen att medicinera, på lördagen testade jag att trä pärlor på mohairgarnet och det var ingen bra idé, kände av det rejält redan på kvällen och tog en tablett. Vaknade på söndagen och kände mig fortfarande dålig, konstigt eftersom det brukar gå över efter en tablett och en natts sömn. Tog en tablett och lade mig på soffan för att titta på OS och slumra lite, efter några timmar kändes det fortfarande inte ok och jag blev irriterad och tänkte hundan! jag tar en tablett till. Gick ut i köket och rotade i väskan och hittade en karta med piller, tittade på den och upptäckte att det var huvudvärkstabletter! Gick till badrummet och hittade rätt medicin och efter 20 min var allt ok och jag kunde sticka lite på ett par strumpor, ville inte riskera något med mohairgarn. Men sedan har jag inte haft några problem, några varv mohair varje kväll och inga pärlor på de varven fungerade bra.