söndag 24 augusti 2008

En till som är i mål


Jag är klar! Det fattas bara knappar för de jag tänkte ha tog jag till min februarikofta istället. Jag tror nämligen inte längre att det ska vara svarta knappar till den här, det ska nog vara färgglada. Kanske gröna eller rosa, vi får se vad det blir.
Koftan var rolig och snabbstickad som bara den. Jag har nämligen ägnat mig åt att sticka klart två andra koftor också under OS så jag känner mig mycket nöjd. Nu har jag bara en enda pågående stickning i korgen och det måste ju betyda att jag får starta upp någonting nytt eller hur? ;)

Bättre och fler bilder och mer detaljer kring stickningen kommer att dyka upp i min blogg så småning om.

Vad kul att så många varit med och bloggat kring OS och stickning, heja oss säger jag bara. Nu får vi se fram emot vinter OS 2010!

4 kommentarer:

Ingalill sa...

Underbar!
Väntar med spänning på att du skall skriva om projektet på din blogg typ mönster, garn och ev ändringar.

Anonym sa...

Åh, så vacker. Och vad snyggt rött är på dig. Hoppas att du uppdaterar din blogg snart, så jag kan läsa om alla detaljer.

Anonym sa...

Den blev kanonsnygg!!

Åå, nu halkade den tröjan upp överst på min vill-sticka-lista. :-)
Har suktat efter den länge, men kan inte bestämma mig för vilken färg jag vill ha den i. Svart så jag kan ha alla mina stickade sjalar/halsdukar till den och det blir färgglada kontraster? Eller röd, för rött är ju så snyggt!

Åsa sa...

Oj så fin! en sån vill jag också göra. Vad har du haft för mönster?