söndag 17 augusti 2008

Cykelpimpning i mål

Nu får det vara nog. Våra duktiga brottartjejer lyckades inte ända fram och jag orkar inte med mer nattligt tv-tittande. Jag hade hoppats på Ida-Therese, men hon gick inte att känna igen där i Peking. Här hemma på tävlingarna är hon som en bulldozer, men där såg hon helt tom ut. Det blir att åka hem och köra mer gristräning (det är så vi kallar träningspassen som man ibland spyr av). Hon kan i alla fall trösta sig med att hon ÄNTLIGEN har lyckats ta poäng på den otroliga Saori Yoshida.

Även med stickningen är det nog, jag har gått i mål. Efter att ha gjort delprojekt 4, de bägge kjolskydden är jag nöjd. Hade funderingar på att sticka in ramen också, men jag är rädd för att det fort blir smutsigt. Kjolskydden är början på ett mönster på en sjal som jag fick när jag köpte garn på Bohusslöjd. Grodan är gjord av nabbipärlor och blomman av en stickad snodd. Om du har missat mina delprojekt hittar du dem här, här, här och här. Några har önskemål om beskrivningar på mina projekt. Mönster på sadelskyddet finns, men vi får se om det blir på de andra projekten också... Hur som helst, skönt att ha gått i mål, nu ska jag sätta tänderna i annat. Lycka till all ni fantastiska stickare, både ni som har gått i mål och ni som ännu inte nått ända fram.

6 kommentarer:

TruckerElin sa...

Himla fint det blev! Om inget annat så måste den väl vinna specialpris för innovation eller nå.. Du skulle vart med i stickameras sommartävling.., fast det kanske du är förstås... :)

Cykelkorgen är min favoritdetalj, om inte annat kan du gärna få dela med dig av hur du tillverkade hålen.,,

Nettan sa...

Du har den snyggaste i hela världen tror jag. Den är så himla läcker.

Anna sa...

Så bra det blev! Jättekul idé! :)

Anonym sa...

Den är helt otroligt läcker!! Du är verkligen kreativ :)

Emmas dagar sa...

Vad härligt!!! Och snyggt!!!
:-) :-) :-)

Tomtan sa...

Häftigt!!!
Eva TvaNystan