söndag 10 augusti 2008

Ett stycke till...


...blev färdigt nyss! Jag ska iallafall påbörja ena ärmen innan det blir Sängen. Måste upp 'tidigt' (allt är relativt säjs det...) för att skjutsa Dotter Ninni. Min lilla hanne Sixten, Sigge till vardags, är precis som Mia:s Hedda en riktig linslus, och han är med ÖVERALLT där det händer saker. T ex på mina färdigstickade ponchotröj-stycken.
För övrigt är det jättekul och spännande att se vad ni andra åstadkommer i vårt lilla (?) OS! Jättestimulerande :)

2 kommentarer:

Annela sa...

Men oj vad det går fort fram för dig. Du kommer att vara klar långt innan OS är slut. Vad blir nästa projekt?

Anonym sa...

Nästa projekt blir ett par ärmar i tunn lin som jag ska sticka på en ärmlös gammal top i sweatshirttyg, vilken försågs med en 'batikblomma' i förrgår :) Jag hade ett bad blå bomullsfärg över, så den fick sej ett bad. Även om jag blir klar med själva stickningen av poncotröjan har jag inte råd att köpa färg till den förrän 19:a aug då pensionen kommer...så riktigt färdig blir den inte förrän framåt 24:e iallafall.