söndag 10 augusti 2008

Vilken fart!


Kära nån, vilken fart det är på stickorna runt om i landet! Ja, jag gör så gott jag kan också för att hänga med, och är faktikst mäkta imponerad av min fart. Fast då har det förstås inte blivit något annat gjort de här dagarna, och min man sköter markservicen. Västen jag håller på med - en omarbetad version av Aleita Shell från Interweave Knits Spring -08 - går över förväntan. Fast det är klart, garnet är tjockt, 18 maskor och 24 varv på 10 cm, det ger snabbt resultat. Rolig och lagom okomplicerad, det ska nog inte bli några problem att hinna få den klar, trots att det är arbetsvecka i morgon igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycklig du som har en man som sköter markservicen...jag har inte ens nå'n som INTE sköter den :) Tänk om man kunde STICKA sej en man i lämplig storlek, i fina färger o mönster o med passande egenskaper!?!

Anonym sa...

Intresssant idé. Vad skulle du välja för mönster på din man då? Lite kurbitsmönster? Eller lite mer abstrakta saker som cirklar och rektanglar?
Färg är också viktigt. Jag skulle inte välja röd i alla fall, för det är ju en uppretande färg, så det tror jag skulle leda till onödiga gräl, och det är ju just det man inte vill ha när man stickar sin aldeles egen perfekta man! Blå eller grön är ju en lugn och fin färg, fast då kanske det blir en slöis som aldrig gör ett vettigt handtag?
Ja, det är inte lätt det där...;-)