lördag 9 augusti 2008

OS sjalen


Inne på andra OS dagen har jag kommit så här långt på min OS stickning. I början gick det ju snabbt men nu blir varven längre och längre så farten kommer nog att dras ner med tiden. Fick repa upp början några gånger innan jag blev nöjd med färgbyten. Men nu kör det på, har lagt in 2 varv med gröna pärlor och 1 varv med bruna och det fungerar bra. De gröna pärlorna gick fort att sticka in eftersom jag hade ett grönt nystan med pärlor redan laddade. Jag tänkte sticka en grön pärlmudd med gröna pärlor för ett tag sedan och när jag började med den så blev jag inte nöjd så jag fortsatte inte utan lämnade pärlorna på garnet i väntan på ett annat projekt och det verkar ha kommit nu.

1 kommentar:

Humlan sa...

Även om jag inte är med på OS-stickningen så kan jag inte låta bli att kika in här och se vad ni håller på med...
Nu har jag blivit alldeles förälskad i din sjal! Färgskalan är underbar!!
Nu får jag börja rota runt i lagret här hemma och sedan ut och jaga fina garner, för jag vill också ha en sjal i härliga höstfärger!
Tack för inspirationen!