torsdag 7 augusti 2008

Nu ligger jag också i startblocket.



Satsar friskt på en kofta (får se om jag hinner)
Har nu provstickat och nystat.
Det ska bli en raglankofta i ett fluffigt angora 80%/finullsgarn 20% och stickor 6.
Jag har 520 gram så jag startar med ärmarna och får då ett bättre hum om hur lång koftan kan bli. Sen planerar jag att sticka en smal kant som jag syr fast runt halsen och framtill. Jag stickar kanten med ett tunnt ullgarn stickor 2.5 bredd 9 maskor. Gör hålvarv där jag trär in en stickad ring som får bli knapphål. Ringarna stickar jag med stickor 2.5 och 4 maskor i Drops alpacka och Silketweed i fina färger för att pigga upp lite.Knapparna blir ganska stora i pärlemo.
Färgen på kofta kan väl beskrivas som "vildkanin"
Hej fr. Tant Kofta

1 kommentar:

Bibblostick sa...

Åh, så spännande det ser ut. Min sockstickning verkar lite feg i jämförelse.