torsdag 7 augusti 2008

En variant av Aleita Shell


I sista minuten har jag nu bestämt mej för att hänga med här. Ja, göra ett försök i alla fall. Jag har ganska länge haft ett antal nystan av Debbie Bliss Cashmerino Aran liggande, och värkt på vad jag ska göra med det. Nu ska de få komma till nytta! En väst ska det bli, om ödet är med mej. Har tänkt använda Aleita Shell från Interweave Knits Spring -08 som förlaga. Den är i och för sig tänkt till ett tunnare garn, så jag har nu räknat om lite och kommer nog att göra ytterligare lite förändringar under resans gång. Hoppas det kommer att fungera! Garnet är väldigt härligt och tror det skulle passa till en väst.

Nu måste jag ta ett tag på en kofta jag håller på med, för sen lär den väl få ligga i träda ett slag.

Väl mött på arenan!

Inga kommentarer: