tisdag 5 augusti 2008

Det är inte klokt vad tiden går fort

Det var ju nästan att jag inte hann presentera mitt projekt innan vi startar. Bestämde från början att jag skulle sticka en sjal men kunde inte besluta vilket mönster jag skulle välja. Sedan började jag fundera på hur det skulle fungera med sjalstickning och kanske spetsmönster i kombination med spännande tävlingar och blev lite tveksam. Men nu tror jag att jag har hittat den perfekta lösningen, The Comfort shawl och sedan ska jag använda några av de garner som jag köpte i somras och lägga till lite av mina restgarner i samma färgtoner. Har också letat lite i mitt pärllager och hittat en del pärlor som jag tror ska passa bra. Det listiga med detta val är att jag kan välja färgbyten och pärlor efter hur spännande det är. Om det blir riktigt spännande så kanske det inte blir några pärlor alls på sjalen och det fungerar bra det också. Har beslutat att plocka bort sockgarnet som ligger i nedre högra hörnet, har planer på att göra något annat av mina sockgarns-rester.

Inga kommentarer: