fredag 1 augusti 2008

andrahandsalternativ

hm, jag letar andrahandsalternativ till os-stickningen nu eftersom det är ganska så icke-troligt att garnet från allt om handarbete hinner komma före den 6:e. (ja jag är medveten om att det börjar den 8:e men jag ska på festival 6:e så jag måste ju ha det då) Därför letar jag back-up- grejer nu.
funderar på den här http://www.knitty.com/ISSUEsummer04/PATTpetitchou.html men vet inte vilket garn jag ska ha, någon som har några tips? och var det finns bra garnaffärer i Göteborg som kan tänkas sälja detta eftersom jag ju inte kommer hinna beställa något annat garn och har inget som passar till det där. För övrigt lade jag ut en efterlysning på sysidan.se då Stoff och stil hade slut på tyget jag vill ha i min balklänning till studentbalen i vår (det ska börjas i tid) och efterfrågade någon som kunde köpa och skicka ifrån butiken i malmö för de hade minsann 23 meter inne. Chokerande nog svarade en tjej och hon ska hämta det nästa vecka och skickar det sedan till mig! Människor kan vara underbara ibland!
Här är en bild på klänningen för övirgt, i rätt modell och tyg.
http://lillstickan.blogspot.com/2008/07/efterlysning.html
Lite udda för en balklänning kanske men jag kände att det passar mig. ursäkta, nu kom jag bort från ämnet stickning, men har ni butiks och material-tips så säg till! Har 4 dagar på mig att handla.
tack och hej, leverpastej!

4 kommentarer:

Annela sa...

Om någon har garn som kan passa så är det Strikk på Vallgatan, Deisys Design på Avenyn och Carinas garn på Karl-Johansgatan.

Nettan sa...

Jag beställde mitt garn den 21:e och det har inte kommit än. Dom har väldig leveranstid tycker jag.Jag kanske får titta på annat jag med.

androidflickan sa...

jag beställer mitt garn på syochsytt.se brukar ha det dagen efter. Det går bra att fråga dem om man är osäker på garnalternativ

Lillemor sa...

Om du ska ha bomullsgarn till bikinin (såg inte riktigt hela beskrivningen) så finns det ett ljuvligt ekologiskt bomullsgarn från Marks&Kattens hos Lisbet på 2Knit i Olskoken.